torsdag 19 maj 2011

Nu har jag varit på förskolan och storstädat och hämtat hem det tredje pysslet i ordningen. Ja vad ska man säga. Mycket pyssel kommer det bli. Mycket för att vara ärlig fruktansvärt fult pyssel. Det finns ju lite olika tillvägagångssätt att tillgå för att undvika ett hem inrett med flörtkulor, färgade papper, prasselpapper, modernistiska "vad är det här?"- grejjor.

Övriga släkten kommer självklart få väldigt fina julklappar och födelsedagspresenter framöver. Sen ska jag köpa mig en cistern att samla alstren i för att sedan kunna gråta sentimentalt på ålderns höst.

Stackars mamma bara som efter fem egna ungar lyckats göra sig av med alla våra smällkarameller som vi tillverkat under åren och nu äntligen kan njuta av stilrena "tema" julgranar. Tre barnbarn innebär åtminstone 15 egentillverkade julpynt per år. Grattis.




3 kommentarer:

  1. Jag vill ha Irfas pyssel! Det passar bra med barnpyssel i vårat hem ochd dessutom får vi ALDRIG hem pyssel från förskolan.

    SvaraRadera
  2. Älksade smällkaramellerna men tidens tand och kattklor gjorde slut på dom. Dock väldigt tveksam till snögubbar i A4-format gjorda av kopieringspapper. Hur skapar man ett julgranstema till det? Toarulletomtar pryder sin plats vart som helst. Ser fram mot julklappar med pyssel.

    SvaraRadera
  3. Måste erkänna att jag älskar Irmelis pyssel också. Men jag undrar hur mycket hon gjort och hur stor del hennes älskade fröknar har i tingen. hur som haver är det roligt att de gör grejjor.

    SvaraRadera